Holdstruktur:

Hold 1:
Træner op til 4 gange pr. uge. Holdet kører ca. 65- 75 km. Pr træningstur på hverdage, i weekenden op til 100 km pr. tur. Der indgår mange træningsøvelser i træningssamlingerne, disse opbygges så de stærkeste ryttere samler op eller kører omveje i forhold til den svageste del af gruppen. Det må påregnes af gennemsnitsfarten spænder mellem 30- 35 km/t – En bestemt gennemsnitsfart er dog ikke en konkret målsætning.

Hold 2:
Træner op til 3 gange pr. uge. Holdet kører ca. 60- 70 km. Pr træningstur på hverdage, i weekenden op til 100 km pr. tur. Der indgår træningsøvelser i træningssamlingerne, disse opbygges så de stærkeste ryttere samler op eller kører omveje i forhold til den svageste del af gruppen. Det må påregnes af gennemsnitsfarten spænder mellem 29 - 32 km/t – En bestemt gennemsnitsfart er dog ikke en konkret målsætning.

Hold 3:
Træner op til 3 gange pr uge. Holdet kører 55- 65 km. Pr. træningstur på hverdage, i weekenden op til 80-85 km pr tur. Der indgår træningsøvelser efter samme struktur som nævnt under hold 1 og 2. Gennemsnitsfarten vil være mellem 25- 29 km/t – En bestemt gennemsnitsfart er dog ikke en konkret målsætning.

Hold 4:
Træner op til 2 gange pr uge, weekend træning kan aftales. Holdet kører 40-55 km. pr. træningstur. På dette hold er der mere fokus på køreteknik (gearvalg og placering i gruppen i.f.m. med modvinds- medvinds- og sidevindskørsel). Der kan også indlægges små spurter i
træningen. Gennemsnitsfarten vil være mellem 20-25 km/t. En bestemt gennemsnitsfart er dog ikke en konkret målsætning. På dette hold tages der særlig hensyn til nybegyndere på racercykel.

Kurveholdet:
Træner en gang pr. uge. Holdet kører 15-25 km pr træningstur. Det sociale er i højsædet på dette hold, der holdes pause midt på turen, hvor der er lejlighed til at drikke vand og sludre om løst og fast. Der køres primært på almindelige cykler elcykler er også tilladt. Der køres i lavt tempo, i en til to timer inkl. pause. En bestemt gennemsnitsfart er ikke en konkret målsætning

MTB holdet:
Træner 2 gange pr. uge i Rold skov. Fokus er at så mange som muligt får en god oplevelse med cyklen, og vi vil derfor gerne give vore egne erfaringer videre til andre cyklister. Træningerne opbygges således, at de stærkeste ryttere samler op eller kører omveje i forhold til den svageste del af gruppen. I tilfælde af for store forskelle i form og styrke, vil der blive delt op i hold, så alle kan følge med og få noget godt ud af træningen.

SPINNING:
For medlemmer som ikke kører på landevej eller MTB, men alene deltager i klubbens spinningstilbud om vinteren.